La sol·licitud de assessorament legal a la persona denunciant és un dels instruments jurídics que l'Agència Valenciana Antifrau posa a la disposició de les persones físiques i jurídiques que es troben en els supòsits de l'article 14 de la Llei 11/2016, de 28 de novembre, de la Generalitat, de l'Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana, i l'article 43 del Reglament de funcionament i règim interior de l'Agència.
Abans d'utilitzar aquest tràmit, és important comprovar que l'objecte de la denúncia es troba en l'àmbit d'actuació d'aquesta Agència (article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de novembre, de la Generalitat, de l'Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana), i per tant, és de competència d'aquesta.
Pot presentar una sol·licitud d’assessorament qualsevol persona física o jurídica, que comunique fets o conductes, presumiblement fraudulents o corruptes, que poden donar lloc a l'exigència de responsabilitats legals, davant la pròpia Agència o qualsevol altre òrgan administratiu, el Ministeri Fiscal o l'autoritat judicial. S'assimilen a les persones denunciants, a aquest efecte, totes aquelles que alerten, comuniquen o revelen informacions d'aquest tipus.
Nom i cognoms de la persona denunciant i, en el seu cas, de la persona que ho represente.Identificació del mig electrònic, o en defecte d'això, per al cas de persones físiques, lloc físic en què desitja que es practique la notificació. Addicionalment, els interessats podran aportar la seua adreça de correu electrònic i/o dispositiu electrònic amb la finalitat que l'Agència li avise de l'enviament o posada a la disposició de la notificació.Denúncia, fets, raons i petició en què es concrete, amb tota claredat, la sol·licitud.Lloc i data.Signatura del sol·licitant o acreditació de l'autenticitat de la seua voluntat expressada per qualsevol mitjà.
Podrà aportar qualsevol documentació que es considere necessària en funció de la petició realitzada.
Obert durant tot l'any.
La persona sol·licitant serà atesa per personal de l'Agència per qualsevol mig disponible (trucades telefòniques, correus electrònics, reunions, etc.), sempre prèvia conformitat de la persona sol·licitant d'assessorament.En cap cas, la denúncia de fets o conductes suposarà una infracció del deure de sigil imposat al personal emprat respecte dels assumptes que coneguen per raó de les seues funcions, ni tampoc responsabilitat de cap mena en relació amb aquesta revelació.En tot cas, la persona denunciant objecte de l'assessorament té garantida la confidencialitat sobre la seua identitat i sobre la consulta realitzada.
A través del tràmit concret (Assessorament denunciants) de la seu electrònica de l'Agència Valenciana Antifrau, 24 hores al dia, tots els dies de l'any.
Per a realitzar la sol·licitud de presentació d'un escrit de manera electrònica, és necessari que el sol·licitant compte amb un certificat digital expedit per un prestador de serveis de certificació autoritzat o DNI electrònic.
Personant-se Agència Antifrau Valenciana, situada en C/ Navellos, 14, porta 3, CP 46003 de València, prèvia cita.
Telf: 962787450
En qualsevol altra de les formes i llocs previstos en l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, dirigint-se a:Direcció d'Assumptes Jurídics de l'Agència Valenciana AntifrauC/ Navellos, 14, porta 346003 València
No té taxes o impostos associats.