IMPORTANT: per a la interposició de denúncies ES RECOMANA l'ús preferent de la Bústia de Denúncies d'aquesta Agència, eina que permet la confidencialitat i anonimat de les comunicacions amb l'Agència, que podran trobar en el següent enllaç:
https://www.antifraucv.es/va/bustia-de-denuncies-2/
Ha de tindre's en compte que la interposició de denúncies a través de la present seu electrònica requereix de l'ús de mitjans d'identificació digital.
Així mateix recordem la possibilitat de sol·licitar, paral·lelament a la interposició de la denúncia, la concessió de l'Estatut de Protecció del Denunciant, contemplada en l'art. 14 de la Llei 11/2016, de 28 de novembre, de la Generalitat, de l'Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana.
Aquest tràmit respon al mandat recollit en la Llei 11/2016, de 28 de novembre, de la Generalitat, de l'Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana d'establir procediments i canals per a la formulació de denúncies, per part de persones, col·lectius o entitats.
Qualsevol persona física o jurídica.
No hi ha termini establit per a la presentació de Denúncies en l'Agència.
Els terminis per a la Resolució són els establits en la Llei 11/2016, de 28 de novembre, de la Generalitat, de l'Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana.
Destacant:
Indicacions:
Documentació necessària per a realitzar el tràmit per internet:
Telèfon d'atenció al ciutadà: 962787450
Documentació necessària per a realitzar el tràmit:
Direcció on realitzar el tràmit:
Direcció Carrer Navellos, 14. 46003. València (Valencia).
Horari:
Concertar cita prèvia en el telèfon indicat, presencialment, o a través de l'adreça de correu electrònic investigacio@antifraucv.es.
Sí, si escau, en tractar-se el procediment en el qual s'emmarca aquest tràmit d'un procediment d'investigació.
En relació amb això, l'AVAF, en el present procediment exercitat en el marc de les seues potestats d'inspecció, podrà consultar o recaptar la documentació exigida i necessària per a la seua tramitació, sense que càpia l'oposició per part de l'interessat, segons el que s'estableix en l'art. 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques
El procediment d'anàlisi i investigació de denúncies, és un procediment, de naturalesa investigadora, com el seu propi nom indica, en el qual existeix el deure de col·laboració per part dels tercers, la qual cosa ve regulat en l'article 7 de la citada Llei 11/2016 de creació de l'Agència, en la qual s'estableix:
“1. Les entitats públiques i les persones físiques o jurídiques privades incloses en l'àmbit d'actuació de l'agència hauran d'auxiliar-la amb celeritat i diligència en l'exercici de les funcions que li corresponen, i li comunicaran, de manera immediata, qualsevol informació de què disposen relativa a fets el coneixement dels quals siga o puga ser competència d'aquella.2. El personal al servei de les entitats públiques, els càrrecs públics i els particulars inclosos en l'àmbit d'actuació de l'agència que impedisquen o dificulten l'exercici de les seues funcions o que es neguen a facilitar-li els informes, documents o expedients que els hagen sigut requerits, incorreran en les responsabilitats que la legislació vigent estableix. [...]”
Per part seua, l'article 9 de la citada Llei 11/2016 estableix: relatiu a la protecció i cessió de dades, estableix el següent:
"Article 9. Protecció i cessió de dades.
1. El tractament i la cessió de les dades obtingudes per l'agència com a resultat de les seues actuacions, especialment els de caràcter personal, estan sotmesos a la normativa vigent en matèria de protecció de dades. L'agència no pot divulgar les dades ni informar altres persones o institucions que no siguen les que, d'acord amb la normativa vigent, puguen conéixer-los per raó de les seues funcions, i tampoc podrà utilitzar-se ni cedir-se aquestes dades amb finalitats diferents dels establits en aquesta llei.2. L'agència i els òrgans i les institucions amb funcions de control, supervisió i protectorat de les entitats incloses en l'àmbit de la seua actuació, podran establir acords de col·laboració per a la comunicació de dades i informació rellevant en l'àmbit de les seues competències.3. Les dades i la informació sòl·licitades per l'Agència en l'exercici de les seues competències seran enviats a l'autoritat competent per a iniciar els procediments disciplinaris, sancionadors o penals al fet que pogueren donar lloc.”
En relació amb això, així mateix cal fer referència al que s'estableix en l'article 28.1 i 2 de la Llei 39/2015, en els següents termes:
Les administracions públiques recaptaran els documents electrònicament a través de les seues xarxes corporatives o mitjançant consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte.
Quan es tracte d'informes preceptius ja elaborats per un òrgan administratiu diferent del que tramita el procediment, aquests hauran de ser remesos en el termini de deu dies a comptar des de la seua sol·licitud. Complit aquest termini, s'informarà l'interessat que pot aportar aquest informe o esperar a la seua remissió per l'òrgan competent.
No cap l'oposició per part de l'interessat, en relació amb la documentació consultada i obtinguda per l'AVAF dins del present procediment, en exercitar-se en el marc de les seues potestats d'inspecció, segons el que s'estableix en l'art. 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.